sunnuntai 18. huhtikuuta 2010

Opin alku.


Kakkis söpöilee.

Sunnuntai-iltaa!

Huhhei, onpa ollut viikonloppu. Veto vaihteeksi täysin kadoksissa ja kolme päivää päänsärkyä. Pakkohan tässä on syyttää taas epäterveellisiä visiittejä hesburgeriin ja makuunin karkkiosastolle. Toisaalta hemoglobiinikin saattaa olla laskusuuntainen. :/

Noh, henkistä ravintoa olen nauttinut sitäkin enemmän, joka ei kyllä tällä kertaa ole ainakaan fyysiseen energiaani vaikuttanut, mutta ainakin psyykkiseen olooni! Jaksaa hymyilyttää edelleen. Olen aloittanut luku-urakan Heidi Kallosen Uusi Päivä -kirjan parissa. Myös Heidin blogi kuuluu nykyään lähes päivittäisiin vierailunkohteisiini.

Uusi Päivä -kirja opastaa uuden ja puhtaan elämän alkuun, joka lupauksien mukaan tulee näkymään ainakin hyvinvointina ja positiivisuutena, mielen tasaisuutena. Itse olen vasta uuden polkuni alkuaskeleilla, mutta onneksi sen ensimmäisen askeleen olen jo ottanut. Olen yleensä varsin skeptinen kaiken "tuputuksen" suhteen, jonka luvataan parantavan eloamme ja olen se tyyppi, joka haraa kyllä vastaan, mutta usein myöntää oman erehtyväisyytensä kun ei enää keksi tarpeeksi perusteltuja vastalauseita. Jo lyhyenkin itsetutkiskelun avulla olen huomannut pientenkin asioiden vaikuttavan huomattavasti hyvinvointiini, oli kyse sitten ravinnosta tai asenteesta. Suhtaudun vieläkin varauksella ja mielestäni terveesti epäröiden kaikkeen uuteen, mutta olen voittamassa pelkoni ja olen vilpittömän kiinnostunut ja halukas parantumaan!

Haeskelin tänään internetistä asiaa pyyteettömästä rakkaudesta, mikä tuntuu vivahtavan monissa tätä aihetta käsittelevissä teksteissä ja blogeissa jatkuvasti. Mietin, mitä se pyyteetön rakkaus oikeastaan on. Löysin ensi yrittämällä ihanan opettavaisen tekstin, joka on omaan makuuni hieman liian Kristillinen, mutta pistää ajattelemaan ja opettaa. Tässä teksti.

Kävin eilen kaupassa ja ostin ainakin kolme luomutuotetta tavallisten tuotteiden sijaan, sekä alumiinitonta deodoranttia. Kaupankäynnin jälkeen luin Uusi Päivä -kirjaa jossa sanottiin, että alumiinittomaan deodoranttiin kannattaa ainakin vaihtaa ja ostaa vaikka joka kauppakäynnillä edes jokin luomutuote tavallisen sijaan. Olinpas ollutkin ennakkoviisas :) Kannattanee jatkossakin kuunnella sisäistä intuitioa. Olenkin usein miettinyt, että mun intuitio on melko vahva ja osaan sitä myös kuunnella. Olisipa hienoa oppia tuntemaan sitä vielä lisääkin!

Suunnitelmissa on lähipäivinä kävellä kauppaan ja ostaa tulevilla veronpalautusrahoilla monitoimikone, jolla voisin aloittaa uuden aamupalan valmistamisen :)

Kämpän takuuvuokran maksu on aivan lähellä ja sen jälkeen saamme avaimet sinne ja pääsemme tuunailemaan ja puunailemaan mikäli katsomme tarpeelliseksi! Kesäksi uuteen kotiin siis!

Energistä alkavaa viikkoa!
Itse aion tehdä joka päivä jonkin hyvän teon sekä itseni että jonkin muun hyväksi. Ota haaste vastaan ja tee sinäkin! Hymykin tarttuu :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti